I dette indlæg vil jeg gå i dybden med, hvilke typer af annoncer der findes online, og hvordan de kan hjælpe din virksomhed!

Hvilke annoncer passer til min virksomhed?

På nettet findes der mange forskellige typer måder at annoncere på. Både i forhold til forskellige platforme at gøre det på, men også hvordan du udformer dine annoncer på. Det kan være svært at knække koden online, specielt hvis du har været vant til at annoncere andre (fysiske) steder førhen. En stor del af begrundelsen i, at man ikke opnår succes online ligger tit og ofte også i, at man mangler forståelse for de forskellige platforme. Formår du omvendt at kende dine redskaber til perfektion, er der mulighed for at få rigtigt meget ud af dine investeringer.

Der er forskellige fordele ved de forskellige annoncer. Du skal tage den platform, der giver bedst mening for dig og din ydelse.

Facebook annoncer

Her er der mulighed for at kreere nogle rigtig lukrative løsninger. Med det rigtige setup kan du nemlig få nogle meget billige leads. Men omvendt kan det med den forkerte opsætning også koste dig rigtigt dyrt. Derfor anbefales det, at du sætter dig godt ind i det, hvis du ender med at gå med denne løsning. Vi har specielt erfaring med denne form for annoncer til virksomheder, der har en webshop, ønsker leads til at give uforpligtende tilbud eller ønsker e-mail signups. Lige disse tre kategorier er nemlig noget, Facebook mestrer. Der findes selvfølgelig utallige muligheder i dets univers, men vi har erfaret, at virksomheder med disse kategorier som målsætning kan nå langt på Facebook. Her er der muligheder for billige eksponeringer, kliks og senere hen leads. Det kan virke uoverskueligt at komme i gang med sine annoncer på Facebook, men vi vil gerne hjælpe. Du kan læse vores uddybende e-bog om det, og du skal selvfølgelig også være velkommen til at tage kontakt til os!

Google Adwords

På denne platform er der også gode muligheder for at lave profitable løsninger! Du betaler pr. Click (PPC/Pay Per Click). Det betyder også, at der her nærmere er tale om pull marketing frem for push marketing, som Facebook kan minde om. Du betaler selvfølgelig stadig for en højere placering på Google, hvilket anses som push marketing, men det er forbrugeren/kunden, der aktivt selv foretager en søgning, som involverer dit produkt. Ligeledes har du inden, du opsætter dine annoncer, mulighed for at se hvor mange søgninger, der er på dine keywords igennem Googles værktøjer. På den måde kan du sikre dig, hvor mange søgninger der er på det relevante, og du kan så udforme dine annoncer.

Herfra er det således op til dig, om du kan konvertere på denne forbruger. Det handler først og fremmest om at have styr sin metatekst og titel. Du skal fange forbrugeren og føre dem ind på landingsiden, som du ligeledes skal have optimeret. Det handler om, at du eksempelvis skal A/B splitteste landingsider, så du kan gå med den opsætning, hvor der er mulighed for høj konverteringsrate og CPA (Cost Per Acquisition). Dette giver dig også en højere quality score hos Google, som omfatter den synergi, der er mellem din annonce og den (landing)side, de bliver ført ind på ved at klikke på annoncen. Du kan læse mere om selve opsætningen af din Adwords konto her, hvis du vil i gang med det samme!

Der er rigtigt mange muligheder for annoncer på nettet, men vi synes, disse to rammer både bredest men også bedst til enhver type virksomhed. Der er rigtig god mulighed for at opnå nogle flotte og profitable resultater! Hvis du har kommentarer eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på dp@bonzer.dk 🙂 se også gerne mere på forsiden.

 

Læs  Hvad er CRM? → Og hvilket skal man vælge?