Privatlivspolitik
Privatlivspolitik
CASE

248 nye keywords i top 3: Sådan vækster Telerepair med SEO

248 nye keywords i top 3: Sådan vækster Telerepair med SEO
407% Stigning i top 3 keywords
61 309
290% Stigning i organic users
3.713 14.476
44% Stigning i links fra unikke domæner
140 202
241% Stigning i traffic value
1.625 USD 5.537 USD

Mange af vores cases tager ofte udgangspunkt i udviklingen de første 6 måneder af et samarbejde. Derfor vil vi i denne omgang fokusere på et samarbejde, som har strukket sig i en længere periode – og som derfor fortsat vækster hurtigere for hver måned der går.

I denne case dykker vi hermed ned i vores samarbejde med Telerepair.

Vi kommer ind på:

  • Udvikling i keywords (248 nye i top 3)
  • Markedsudvikling (Nye butikker)
  • Teknisk forstærkning (Health Score på 96)
  • Ny hjemmeside (og bedre brugeroplevelse)
  • Hvad vi har gjort – og stadig gør
  • Hvad du selv kan gøre

Hvem er Telerepair?

Lad os starte med en kort gennemgang af dem, det hele drejer sig om; Telerepair.

De fleste der har ødelagt eller oplevet udfordringer med en smartphone, computer eller tablet har højst sandsynligt stiftet bekendtskab med Telerepair – i hvert fald hvis man bruger Google til at finde sin reparatør.

For søger man på “iPhone reparation“, finder man dem på både 1. og 2. position. På sidstnævnte er resultatet endda endnu større end de klassiske meta beskrivelser. Det skyldes, at siden også får sin FAQ med i Googles SERP. Noget der fortsat får mere plads på Google.

Herudover fremgår de også godt i Google Maps, hvilket selvfølgelig er et lokalt must, når man har flere butikker.

iphone reparation serp

Alt i alt er Telerepair en kæde, som har en høj autoritet inden for sin branche. En autoritet som bl.a er kommet takket være et bredt digitalt fokus.

Højere autoritet giver hurtigere resultater (generel udvikling)

Som det er med alle hjemmesider, vil man i starten (ved helt ny hjemmeside) ikke se særlig hurtige resultater. Det skyldes, at Google først skal lære siden at kende, og man skal opbygge autoritet med løbende content og linkbuilding.

Ser man på Telerepairs udvikling i organiske placeringer på Google over tid, viser det en virksomhed, som netop er blevet autoritet på de områder, der arbejdes med. Det kommer til udtryk i nedenstående graf:

Udvikling i Telerepairs placeringer i Googles top 3

Alene inden for de seneste 6 måneder (februar til august), er Telerepair kommet op i top 3 på 80 nye keywords. Alle sammen er de søgninger med høj business value.

Ser man helt tilbage fra starten af vores samarbejde (februar 2019), er Telerepair gået fra 61 til 309 keywords i top 3.

I alt ranker de nu på 5.434 keywords over hele Google (bred synlighed) – et resultat af et målrettet fokus, hvor den afledte effekt er en stor fremgang på keywords/søgeord.

En organisk vækst som har været ekstra vigtig i en periode, hvor verdenen på mange måder har været gået i stå. Noget som har udfordret virksomheders fysiske tilstedeværelse, og som derfor har stillet fortsat højere krav til digital synlighed.

Sammen med Telerepair valgte vi at fortsætte det igangværende roadmap, som er kommet arbejdet til gode.

Går man i dybden med udvalgte søgninger som “reparation af smartphone” og “ny skærm til iphone 4”, viser graferne en hurtig udvikling.

Her ses en udvikling fra placeringer uden for side 10 – altså placering 100 – til at være i top 3 på første side på rekordtid:

reparation af smartphone ranking
ny skærm til iphone 4 ranking

Hvad viser dette?

Graferne er et udtryk for en side, som har utrolig høj autoritet på sit område. Jo højere autoritet, jo hurtigere vil man komme op i søgeresultaterne. Autoritet er her med andre ord en side, der leverer det indhold, som brugerne/kunderne ønsker samt bliver anbefalet gennem links.

Du kender det sikkert, når nyhedsmedier lægger artikler op. Så er de ofte også de første til at ligge øverst i Google grundet deres autoritet.

Stigning i månedlig organisk trafik fra 2019 til 2020

Målet med et SEO samarbejde er selvfølgelig at øge mængden af forretningsrelateret trafik til hjemmesiden – med henblik på at øge salget af produkter eller ydelser.

Derfor vil stigninger i keywords på Googles første side naturligvis medføre en højere trafik – især når der er tale om 248 af slagsen.

Går vi endnu længere tilbage og sammenligner juli 2019 med juli 2020, er Telerepair kommet frem på 167 nye keywords i top 3 og har øget sin organiske trafik med 63,24%:

organic search google analytics telerepair

Siden starten af vores samarbejde er siden steget med 290% i organic users.

Traffic value vokser (igen, igen)

Traffic value er et metric fra SEO-værktøjet Ahrefs, som beregner, hvor meget det ville have kostet at købe sin organiske trafik gennem PPC.

Vi har i samarbejde med Telerepair fundet frem til de keywords, der har størst forretningsmæssig værdi for Telerepair. Dette er ofte keywords med en høj CPC, som derfor er et led i beregningen af traffic value.

Væksten til de øverste placeringer i Google, kan derfor visualiseres i traffic value:

Markedsanalyse og SEO har givet liv til flere butikker

Med data kommer man langt. Derfor har vi gennem vores indsigt i markedet og viden om de enkelte søgninger på Google, hjulpet Telerepair til at målrette de næste store skridt i forretningen.

Her har vi bl.a. set en efterspørgsel på iPhone reparation i Lyngby, hvilket var med til at føde den nye butik, Telerepair Lyngby:

telerepair lyngby

Herfra startede et fokus på at komme op som nummer 1 på “iPhone reparation Lyngby”.

20. september åbnede Telerepair sin butik i Lyngby, hvilket var den 7. i kæden. Under en måned efter lå Telerepair i top 2 og kort efter nummer 1 foran alle de eksisterende konkurrenter:

iphone reparation lyngby

Isoleret set ser udviklingen således ud:

iphone reparation lyngby ranking alene

I dag ligger de fortsat nummer 1, og er derfor det foretrukne valg:

iphone reparation lyngby serp

Bedre brugeroplevelse og teknisk forstækning

Som led i den samlede brugeroplevelse, arbejder vi løbende på, at Health Score bliver bedre. Det er til formål om at gøre det nemmere og hurtigere for brugerne (og søgemaskiner som Google) at finde rundt.

Her har vi i det tekniske team derfor lagt et stort fokus. Det har hævet Health Score fra 72 til 96 inden for de seneste 6 måneder.

Core Web Vitals rapport før og efter ny hjemmeside

Google er for nyligt kommet ud med en Core Web Vitals rapport, som går i dybden med tre områder, der i bund og grund bygger på “page experience” – altså hjemmesidens samlede oplevelse. Her står Telerepair i skrivende stund uden fejl på hjemmesiden.

Et stort skridt i den retning kommer også i sammenhæng med, at vi netop har lanceret Telerepairs nye hjemmeside – som vi har lavet. En side med bedre brugeroplevelse og teknisk struktur end tidligere.

Før den nye side blevet lanceret, viste Googles Core Web Vitals rapport nemlig en række udfordringer, som på sigt alle bliver ranking faktorer:

core web vitals før ny hjemmeside telerepair

Efter den nye hjemmeside blev færdig, så rapporten således ud (altså kun “good URLs”, hvilket betyder ingen fejl):

core web vitals efter ny hjemmeside telerepair

Det er her vigtigt at sige, at den nye hjemmeside var en ekstra ydelse, som kom ved siden af SEO. Skal man optimere ud fra alle Core Web Vitals områderne, kræver det nemlig udvikling af siden samlet.

Hvad har vi gjort?

  • Gået efter at gøre Telerepair til autoriteten på alle reparationer tilknyttet smartphones, computere og tablets. Her har fokus været på keywords som “iPhone reparation”, “iPhone reparation + by” og mange flere. Da Telerepair leverer bl.a. iPhone reparationer, har ydelsen stået 1-til-1 med content, som er udgangspunktet for at ranke.
    Effekt: 248 nye keywords i top 3 af Google.
  • Bygget en hjemmeside med fokus på en bedre brugeroplevelse fra start til slut og optimering af den tekniske struktur (dvs. bedre page speed, undgået 404 sider uden redirects m.fl.)
    Effekt: En Health Score på 96 og ingen fejl i Core Web Vitals rapporten.
  • Konsistent content produktion på produktbeskrivelser, kategoribeskrivelser og løbende blogindlæg i blog-universet.
    Effekt: Bred fremgang på mange longtail keywords – altså keywords der står i forlængelse af overordnede søgninger. Herudover har selve opstillingen af indholdet også givet resultater, der består af featured snippets.
  • Outreach på vegne af content med henblik på at øge autoritet via links.
    Effekt: Flere stærke links der har gjort ranking processen væsentligt hurtigere.
  • Arbejde med content på Google My Business ud fra de enkelte butikker.
    Effekt: Lokale resultater der ligger i toppen.

Jeg har drevet adskillige virksomheder gennem mange år, og har brugt nogle forskellige SEO bureauer, endda nogle af “Danmarks bedste” efter sigende.
Gang på gang er jeg blevet skuffet, så da jeg havde en snak med Bonzer første gang var jeg naturligvis skeptisk, men alligevel med store forventninger!
Bonzer har indfriet mine forventninger og langt mere end det – gang på gang har de overrasket mig MEGET positivt, og resultaterne er kommet MEGET hurtigere end forventet!
Dialogen med Bonzer er på daglig basis, de har udviklet ting til os og alt i alt så har det bare føltes som at have en god partner i sin virksomhed!
Bonzer er ifølge mig klart Danmarks bedste SEO bureau – og vil til HVER en til modtage mine varmeste anbefalinger!

Julius Winther, Telerepair

Hvordan opnår jeg selv disse resultater?

Sidder du selv som digital ansvarlig for din virksomhed, har vi udarbejdet en guide til SEO, som vi anbefaler du følger. Her får du konkrete steps til, hvordan du lykkes.

Ønsker du derimod at få hjælp fra A-Z, er vi altid åbne for et nyt samarbejde. På linket her, kan du bede om en analyse af din virksomhed og konkurrenter (gratis) – og så kan vi se på mulighederne for at gøre din virksomhed til den næste Telerepair case.


Skal jeres virksomhed være vores næste case?

Få en SEO analyse

Vores kunder får ikke bare placeringer og trafik.

De får konverteringer.

Gratis SEO analyse