Opdateret 16. februar 2021 af Ulrich Svarrer

Ch-Ch-Changes: Bonzer får ny identitet

Ch-Ch-Changes: Bonzer får ny identitet

Bonzer videreudvikler identiteten. Det sker som et led i en større forandring; vores forhenværende identitet var stilistisk sikker, og der blev ikke taget for mange chancer – det gjorde der heller ikke i vores ageren som virksomhed, men vi føler nu, at vores koncept og eksistens er blevet valideret i så høj en grad, at vi nu gerne vil tage skridtet fra det sikre til det ubetrådte – i overført og direkte betydning. 

I jagten på vores nye identitet har vi forsøgt at kigge indad. Vores mål har hele tiden været at skabe et brand, der afspejler vores ambition og seriøsitet som en progressiv virksomhed. Vi forsøger ikke bare at udfordre status quo, men vi tror reelt set på, at vi kan ændre en industri til det bedre – om det så bare er en lille smule.


Valget af den lyseblå farve var meget nærliggende, da lyseblå bl.a. symboliserer oprigtighed og standhaftighed – noget som vi hos Bonzer ser som en integreret del af vores DNA. Vi tager ansvar i alt hvad vi gør – især over for vores kunder, men i den grad også over for de samfund, vi opererer i. Effektiv marketing går ofte på kompromis med etik og morale, og her har vi trukket en streg i sandet; vores kunder skal have maksimal værdi i vores samarbejde med dem, men slutkunden, vores kunders kunder, er mindst lige så vigtige, og de skal i den grad også opnå maksimal værdi gennem vores arbejde.

Udover den lyseblå farve har vi besluttet at holde brandet clean med sort og hvid – farver der altid har ligget os nært, da de i vores optik symboliserer seriøsitet og transparens. Vi lægger aldrig fingre imellem, og ambitionen er altid at være ærlige og direkte over for vores kunder; sandhed, moral og etik kan ikke gradbøjes, og det kan sort/hvid heller ikke.

Den nye font (space grotesk) skal understrege Bonzers forkærlighed for teknologi. Selvom vores ydelse, udover at være teknologisk, i den grad også er menneskelig og empirisk, så ser vi det som værende en font, der kommunikerer seriøsitet, men samtidig lægger op til kreativitet og udvikling. 

Vi vil ikke være som de andre. Vi vil udfordre, tage chancer og altid tage afsæt i det, der føles rigtigt – det gør vores nye identitet.

/Ulrich, CEO hos Bonzer