Mere trafik

Med Google Adwords, kan vi sørge for at du får mere trafik fra i dag af

Keyword analyse

Vi finder de bedste keywords, så du får den billigste trafik

Nr. 1 på Google

Hos Bonzer arbejder vi hurtigt, så du kan komme øverst i dag

Fleksibelt budget

Når vi laver Google Adwords, så styrer du selv budgettet

Hvorfor Google Adwords?

Google er den absolut mest anvendte søgemaskine. Der er 40.000 søgninger i sekundet. 😮

Med Google Adwords kan du med det samme komme øverst på side 1, og tilbyde dit produkt eller dine ydelser til de forbrugere/virksomheder der søger efter det. Det betyder at du fra i dag af kan få relevant trafik ind på din hjemmeside, og derved vækste din forretning med det samme. Det er ikke gratis, men det er effektivt!

bonzer-metatekst
Bonzer-google-adwords-hvordan

Hvordan bruger vi Google Adwords?

Hos Bonzer hjælper vi dig med at vækste din forretning med Google Adwords.

Det gør vi ved at analysere hvad dine potentielle kunder søger efter når de leder efter dit produkt. Det kaldes en keyword analyse. Efter vi har foretaget os analysen, går vi i gang med at bygge et advanceret program. Her fokuserer vi på at få de billigste og mest relevante klik ind til din hjemmeside.

Hvad får man ud af Google Adwords?

Vi hjælper dig med at finde ud af om Google Adwords passer til din forretning 🙂

Det afhænger nemlig rigtig meget af den givne forretningsmodel, hvorvidt Google Adwords er profitabelt eller ej. Noget af det vigtigtste er at man har en god hjemmeside, så de besøgende får en god opfattelse af din virksomhed. Hvis man har en god hjemmeside, så er Google Adwords næsten altid profitabelt

Bonzer-Google-Adwords

Få en 100% uforpligtende vurdering

Jeg vil gerne gratis vurdere om Google Adwords passer til din forretning. Udfyld formularen nedenfor, og så kan vi komme i gang. Det er helt gratis 🙂

Se én af vores cases

 

Kort om Google Adwords

Google Adwords search er den hidtil mest anvendte PPC platform. Her betaler virksomheder for at ligge på specifikke keywords såsom “Restaurant i København”, “Billigt legetøj” eller noget helt tredje. I disse 10 sekunder det har taget dig at læse dette, har der været 400.000 søgninger på Google. Det er disse søgninger, man som virksomhedsejer kan nyde godt af ved at tilbyde sin ydelse til dem, der efterspørger den. Google Adwords annoncer, er dem der ses med “Annonce”, når man søger efter noget.

Kan jeg tjene penge med Google Adwords?

Der er ikke et definitivt svar til dette spørgsmål, da det afhænger rigtig meget af ens forretningstype, men med det rigtige setup vil det oftest være muligt at lave et profitabelt setup med Google. Der er dog også rigtig mange eksempler på folk, der har brændt fingrene, fordi deres landingsider ikke konverterer, eller fordi de byder alt for højt på deres søgeord. Det korte svar vil være: Ja, hvis du ved, hvad du laver.

Landingssider

For at du kan bruge Adwords til at få nye kunder til din forretning, kræver det, at du har en hjemmeside, og helst en optimeret landingsside hvor besøgende bliver sendt hen efter de har klikket på din annonce. Du kan forestille dig, at det er dyrt, hvis man betaler kr. 20,- pr. klik, har 20 besøgende igennem annoncen per dag, og ingen af dem ender med at blive kunder, fordi din landingsside ikke er optimeret. Det er derfor meget vigtigt, at A/B splitteste sine landingsider, så man finder det setup, hvor man har den højeste konverteringsrate og dermed den billige CPA (Cost Per Acquisition).

CPC (Cost per Click)

Dette er en af de mest afgørende faktorer, når vi snakker Google Adwords og digital marketing generelt, da det er dét, der langt hen af vejen afgør, hvilken pris man ender med at betale for sine konverteringer. En CPC er den pris, man betaler for at få 1 click på sin Google Adwords annonce. CPC’en er styret ud fra udbud/efterspørgsel. Det er en klassisk auktion mellem købere, der hver især sætter en grænse for, hvor meget de vil betale for et klik, og den der betaler mest, er den der ligger nr. 1 på det keyword. Det betyder dog ikke, at det nødvendigvis er denne køber, der får den bedste forretning ud af det, da ting såsom quality score også spiller ind. Dette vender vi tilbage til længere nede.

Det er derfor meget vigtigt at tænke på sin forretning og lave en beregning i excel, hvor man gennemregner det hele med en hypotetisk konverteringsrate. Eks. CPC: 15 kr, Konverteringsrate: 10% = CPA (Cost per action): 150 kr. I dette tilfælde ville det altså koste 150 kr at lave et salg, få en abonnent eller lave et lead. Herefter gør man det samme med alle de plausible konverteringsrater, der er, og ser hvor langt ned man kan gå for, at ens forretning er profitabel nok. Det er dog vigtigt at checke den gennemsnitlige CPC på det søgeord, man gerne vil ramme, da det kan variere fra 0,1 kr – 1.000 kr.

CPA (Cost per action)

I stort set alle marketing kanaler bliver der snakket meget om CPA, og det giver også rigtig god mening, da det er det nøgletal, du skal have mest fokus på. CPA er den endelige pris. du har på den handling, du ønsker, hvorend det er at sælge et par sko eller at få en ny booking til din frisørsalon. Det er altså groft sagt en summering af alle de andre nøgletal, du har. Du kan have en super fin konverteringsrate, men hvis din CPA er for høj, kan det i sidste ende være ligegyldigt med den gode konverteringsrate. I dette tilfælde kan man have valgt nogle for dyre keywords, og så skal man gå et spadestik dybere og finde nogle keywords med billigere CPC.

Quality Score

Quality score er en af de faktorer, som de færreste tænker over, men som kan have den største indflydelse på ens Google Adwords profitabilitet. Ens quality score er bygget op af mange forskellige komponenter. Ét af dem er landingsidens kvalitet. Hvor god en oplevelse har brugeren, når de lander på din side, hvor hurtigt loader den, og hvad for noget tekst er der på siden. Ydermere betyder det rigtig meget for ens quality score, hvor meget synergi der er mellem ens tekst i Adwords annoncerne, og den side som brugeren lander på. Dette er blot nogle af de ting, der er med til at bygge den samlede quality score. Der er mange flere…

For kort at opsummere quality score, så er det en kombination af den relevans, der er mellem din Google Adwords annonce, den side de lander på og kvaliteten af selve hjemmesiden.

Opsætning af Google Adwords kampagner

Når man skal opsætte sine kampagner, begås der ofte rigtig mange “begynderfejl”, og det er desværre ikke kun “begyndere”, der begår disse fejl. Én af de fejl der er, er at sætte det hele op inde i det originale Google Adwords værktøj. Dette vil både være meget tidskrævende, men du har ikke lige så nemt ved splitteste annoncegrupper, annoncer mm. Hver gang vi opsætter Google Adwords for vores kunder, så har vi et meget stort excel ark, som vi løbende kan rette i, og importere direkte ind i Adwords Editor. Det er mest et spørgsmål om effektivitet, men det kan klart anbefales.

Hvis du også laver en mapping fra eks. en SQL database ind i dit Adwords program på en daglig basis, er det endnu vigtigere at lave det i Excel, da du ellers skal have et API ind til Google Adwords, eller lave arbejdet manuelt. Arbejdsgangen: SQL -> Excel -> Adwords editor er derimod langt mere effektiv.

Det er ligeledes meget vigtigt, at man er påpasselig med at anvende Googles standardopsætning, da denne oftest vil lede til en for dyr opsætning, grundet ens criterion type eller match type for at nævne et par ting. Hvis du gerne vil høre mere, kan du udfylde vores kontaktformular her på siden, eller i bunden på forsiden

Klar til online vækst?

Lad os snakke sammen ➡️